universiti blogger malaysia

as usual lah , sebelom tido mesti blogwalking kan. masa SK tengah syok blogwalking ni singgah lah kat blog favourite SK nisa menaip nie. entry terbaru dia cerita tentang UBM. berblogger pon boleh pegang status siswazah tau. berminat pulak SK baca , rasa nak masuk jugak lah UBM nie. boleh tak ? boleh lah. kalau nak masuk universiti mestilah ada minggu orientasi kan ? so tugasan pertama SK untuk layak dalam UBM ini.



assigment pertama bila dah masuk UBM nie. SK tak suka buat assigment tapi kena lah kan , nanti lecturer marah pulak. HEHE.

nama anda dan nama blog blog anda
nama di beri MAHFUZAH BINTI ZUBIR. fuhhh ! nama penuh teros SK letak nie. tapi official name kat blog SK. hehehe. saja menggunakan nama glamor. SK letak nama blog SIKATKUSUT. sebab SK serabut dengan rambut yang lurus.

sejak bila mula berblog
dah lama , tapi untuk blog SIKATKUSUT ni baru sahaja 3 bulan. semua gara-gara SK rasa tak ada tempat untuk SK mencurahkan apa yang SK rasa , fikir , alami dan apa-apa lagi lah.

apa pandangan anda mengenai dunia blog darsawarsa kini.
terlalu banyak perbezaan. dulu blog ni tempat untuk berkongsi cerita , ada yang menulis blog untuk dijadikan diari lah. suka duka semua curah kat blog. tapi sekarang percaya atau tidak blog sekarang bukan hanya diari alam maya tapi sumber pendapatan , tempat untuk promosi apa juga barang @ produk. lepas tuh banyak info-info yang dapat diketahui melalui blog. cuba korang nak cari bahan untuk sebarang tugasan , click pada google mesti akan jumpa bahan yang di cari terdapat dalam entry di blog.


pandangan anda mengenai IPTM (institut pengajian tinggi maya) pertama ini.
TERBAIKKK DERRRR ! bagus seyh IPTM nie , bayangkan kat sini macam-macamr idea boleh tercurah , boleh di kutip. so bukan ke itu menambahkan ilmu pengetahuan. tak perlu korang nak bayar yuran pendaftaran pon kan , cuma bayar bil internet je. SK pon rasa kita dapat kenal dan kongsi idea dengan lebih ramai orang dari setiap pelusuk negeri kita. 



kat sini pon SK nak kabo , kalo ada silap SK dalam menjadi seorang blogger ni harap-harap ramai lah yang tegur eyh. anggap SK nie macam junior kalian eyhh. masih baru , minta di ajar lagi. :)




::choki:: UBM nie boleh pergi class anytime kan. HEHEHE



4 comments:

  1. dah follow dah jom follow balik ok
    salam dari UBM jom join Bloglist 1 bulan bersama Dunialelakimaskulin.com ok
    http://www.dunialelakimaskulin.com/2011/04/bloglist-1-bulan-bersama.html

    ReplyDelete
  2. Prof datang check assignment..hehe..

    ReplyDelete