redha dengan apa yang berlaku.

assalammualaikum. salam 1 malaysia , salam untuk semua blogger.


alhamdulillah. hari ini aku masih di beri kesempatan untuk terus bernafas di atas muka bumi ALLAH ini. walaupun kadangkala mungkin nafasku tidak selancar biasa aku masih mampu menghirup udara di dunia ini. banyak perkara yang berlaku yang sering membuat otak aku berhenti berfikir. termenung aku hingga jawapan buntu yang aku temui. aku merasakan seolah-olah hari esok tiada untukku lagi.


semalam 06 june 2011 hari yang terlalu perit aku lalui. buat pertama kali juga menulis di blog dengan kata-kata yang agak laser. mood tengah sangat marah , aku cuba untuk sabar. tapi sampai situ sahaja kesabaranku rupanya. masih banyak lagi yang harus aku belajar untuk menjadi seorang yang lebih banyak bersabar. terima kasih kepada member yang ade untuk dengan problem aku.


permulaan pagi aku yang memang dah membuatkan mood aku tak tentu. ohh ! aku diperbodohkan oleh teman rapatku sendiri. aku terima walaupon sakit untuk aku lalui. tapi nak buat macamana , dah nasib aku. malas nak cakap panjang and aku malas nak kusutkan kepala aku lagi tak apalah , perkara dah jadi. nak buat macamana. aku terima walaupun terkilan yang teramat.


ku sangka akan lega , tapi tidak juga. tibe-tibe aku dapat tahu 1 perkara yang tambah aku lagi sakit. about him !! kenapa lah perkara ni tak pergi jauh lagi. aku redha. cukuplah diri ini dipergunakan. masanya telah tiba untuk aku sendiri bangun dan melawan apa yang hati aku fikirkan. aku menagis keseorang , tapi syukur teman baikku masih sudi mendengar ceritaku walaupun telah larut malam. thanks beb !


aku rasa dunia dah berakhir. esok pasti akan sama lagi , seterusnya aku akan derita lagi. semua ku sangka tiada bahagia untuk aku. tapi aku ingat kata-kata member facebook ku : 


tiap yg berlaku ade hikmahnye..then Allah swt tak kan menguji hambaNya mengikut kemampuan hambaNya..ini bermakne Allah swt masih memandang u dear...syukur tiap ujian..:)..ucapkan lah syukur pasti ia akan membuatkan u smile..:)


aku tersenyum bila baca kata ini. thanks estella anabella. now , aku rasa lebih lega dari semalam. aku harus kuat. teros kuat dan akan sentiasa kuat untuk hadapi apa sahaja yang terjadi selepas ini. aku harus yakin bahawa dunia ini belom berakhir dan aku harus berani untuk hadapi.




smile always. =.=

No comments:

Post a Comment