kau memang suka perbodohkan aku kan ???

assalammualaikum. salam 1 malaysia , salam untuk semua blogger.

ok jap. nak tarik nafas dulu. fuh fuh ! mood tengah menggila sekarang. hati panas ni , duduk dalam aircond pon boleh becak ketiak. sabar pujah , sabar. ahhhh !!!!!!!!!! memang aku tengah marah sekarang , entah kenapa aku yang di perbodohkan. bodoh sangat ke aku untuk kau bodohkan. MAAF lah teman , bukan nak mengutuk kau. tapi kau dah ibarat menikam aku. kenapa kau buat aku macam nie ? apa salah aku pada kau ???

jangan lah gara-gara duit kau sanggup buat aku macam ni. aku tahu kita sama-sama tak berduit tapi tindakan kau ni tak beragak. kenapa sampai nak menipu aku ?? susah sangat ke kau nak jujur pada aku ?? kau kata kau dah bank in. so kenapa duit still tak masuk ???? 2x weyhh kau buat aku macam ni. mula-mula alasan kau ATM rosak , so esok hari kau akan bank in selebihnya. tapi after kau bank in kenapa duit tak masuk. aku suruh kau pergi chek kat ATM kau bank in tapi kau cakap kau akan ganti.

wah wah wah. banyak duit kau ganti eyhh. tiba-tiba kau putar belit dengan aku jumlah kau bank in pada awalnya. aishh , kau ni main-main cakap ker. kejap banyak ni kejap sikit nie jumlah kau bank in. eyhh. tak elok menipu tau. bila aku mesej kenapa kau tak balas. setakat aku kenal kau tak pernah pulak aku tak tahu yang kredit kau ada expired. oklah , kau sibuk kan.

aku sabar lagi. aku pergi bank untuk chek kenapa duit kau bank in tak masuk , tapi bila di lihat memang TAK ADA cash money masuk ke bank aku. so , aku mesej kau. tapi kau tak balas pon. owh. lupa , kredit expired kan no kau. aku relax lagi. sampai lah aku dapat mesej kau yang kau dah bank in duit ke aku. oklah , tak seperti jumlah yang diharapkan tapi sekurangnya ada.

pagi-pagi sebelom pergi kerja aku chek. pehhh ! memang SIAL kan. kau tipu aku lagi. akaun bank aku tak berganjak pon jumlahnya. masih sama !!! aku mesej kau , kau jawap kau dah bank in. aku anta mesej baik punya , mintak kau pergi chek kat maybank kau bank in kenapa tak masuk duit ke aku. 2x kan , duit kau tuh. nanti kau jugak yang rugi. lepas tuh kau kol aku , kau cakap kau dah pergi bank dan kau cakap aku yang keluar duit sebanyak RM 24. wow ! baru aku sedar mesin ATM boleh keluar duit RM 24.

aku cuba untuk sabar lagi. aku pon tengah kerja kan , malas nak cakap banyak. aku mintak balik awal , nak pergi bank sebelom bank tutup. sampai bank , aku buat kerja sama lagi. aku amik angka giliran. tunggu turn. memang aku tak ada kerja lain.life aku free je boleh lepak kat bank lama-lama. aku pergi ATM amik penyata ringkas , senang aku beta dengan orang bank nanti kenapa duit aku tak masuk. smpai giliran aku , jumpa lagi dengan orang bank tanya hal yang sama. tapi nak beta lebih pon tak boleh. kat penyata ringkas pon dah tunjuk yang tak ada cash masuk.

aku malu lah. nak beta tak ada bukti. aku tanya and orang tunjuk aku slinan penyata aku , bukan resit dari mesin ATM ok. hati aku dah sedih , kenapa kau buat aku macam ni. macam-macam alasan. duit tuh bukan untuk aku , tapi duit sewa umah kau juga. tak banyak kau bagi cakap lah. jangan menipu aku dengan jumlah yang kau dah bank in. jangan buat aku ke hulu hilir semata-mata mengejar duit kau yang entah betoi atau tidak masuk aku pn tak tahu.

sebab perkara ni , aku terfikir. patutlah kau pernah gaduh an orang lain pasal duit. aku malas nak fikir panjang. kau dah buat aku macam ni. aku terima kasih sangat. lepas ni jangan kau anggap aku kawan dah. terima kasih atas sengalanya. betapa hati aku kecewa dengan tindakan kau. perbuatan kau ini buat aku rasa menyesal mengenali kau. mungkin dah nasib aku , kau pon sanggup buat aku macam nie kan. mungkin kau juga bergelak bertepuk tampar dengan apa yang jadi pada aku.

terlalu aku kecewa. tapi aku terima. mungkin inilah die kawan yang aku percaya. silap aku tak nampak apa yang terjadi dulu , masih lagi bertegas kau tak bersalah. tapi dengan apa yang dah jadi pada aku sekarang , tak mustahil lah semua itu dulu berlaku. let bygone be bygone rite ? bukan aku nak kaitkan. tapi aku beringat lah kawan. belajar dari pengalaman itu yang tepat rite.

selama aku berblogging aku tak pernah menulis seteruk ini. tapi aku tiada tempat untuk meluahkan. aku sorang-sorang so sinilah aku menulis. andai kau baca , senyumlah puas-puas. kau dah berjaya memperbodohkan aku. terima kasih kawan dan selamat tinggal lah title kawan dalam hidup aku untuk kau. aku rasa diri aku hina bila diperlakukan begini oleh kawan aku sendiri. kawan yang 24jam dengan aku. semua dah jadi , aku sangat-sangat terguris.

bukan ku pandang pada harta. tidak ku mahu hilang kawan kerana duit. tapi kau dah bodohkan aku kan. so , aku tak nak jadi bahan untuk diperbodohkan kelak. aku terima dengan hati terbuka apa yang jadi. sekali lagi TERIMA KASIH.



::choki:: menagisku kerana teman yang aku percaya.

No comments:

Post a Comment