blog bukan tempat nak tunjuk jari anda !

SK tahu SK masih new blogger , masih lagi belajar cara berblogging dengan bagus. SK tak paksa blogger-blogger untuk follow blog SK kalau tak suka. lagipun SK menulis bukan kerana paksaan , SK menulis kerana perasaan. lagipun SK lebih banyak menulis dari berbicara. itulah fungsi blog bagi SK. sebagai orang baru , SK tahu SK kena banyak belajar dari pelbagai aspek. SK pon tak ada siapa yang nak mendorong SK untuk menjadi seorang blogger yang bagus. sebab tuh lah hari-hari SK akan blogwalking atleast 10 blog walaupun SK tak post ape-ape kat blog SK tapi bagi SK dengan cara blogwalking SK dapat belajar banyak benda kan.
selalu jugak SK menjadi seorang silent reader kat blog seseorang , baca tapi tidak meninggalkan komen. mungkin takot tersalah bahasa @ tersilap cara bertandang. macam-macam cerita , kisah , tutorial , pengalaman dan semua yang ada kat blog seringkali SK mark kat lappy SK untuk SK review semula.
dari pembacaan SK , apa yang SK perasaan kat blog nie ada yang menjadikan blog untuk menyalahkan pihak lain. baru ni SK baca 1 blog nie , cerita pasal perempuan kelantan. tapi dah sampai mengutuk. aishhh ! sini bukan tempatnya lahh. kenapa nak mengutuk sesama bangsa , bukankah kita sering berkata :  
BAHASA MELAMBANGKAN BANGSA , BAHASA JIWA BANGSA



SK juga berkawan dengan perempuan kelantan. bahkan teman rapat SK jugak orang kelantan. sedangkan SK tiada sedikit pon darah SK mengalir dari negeri cik siti wan kembang , nak back up lebih orang kelantan tiada kena mengena dengan SK.
kenapa kita nak jadikan blog ni tempat untuk menuding jari , bukankah lebih baik blog dijadikan tempat untuk  berkongsi idea dan pengalaman. yang mendatangkan faedah kepada semua. zaman dah maju tapi jangan lah pemikiran semakin mundur.






::choki:: lebih baik private blog kalau rasa nak tunjuk jari tuhh panjang sangat.

2 comments: