SAHABAT , biarlah teros bersahabat.

assalammualaikum. salam 1 Malaysia , salam untuk semua blogger

walaupon kita datang dari bangsa yang sama , kita tetap dari keluarga yang berbeza. cuba lihat kiri kanan kita , orang yang kita nampak happy belom tentu se-happy hatinya. kawan yang terukir senyuman mungkin terhiris luka di hatinya. jangan mengharapkan teman kita 
seperti yang kita mahukan , sebab ternyata kita adalah berbeza.



kawan ? susah untuk di tafsirkan. semua orang perlukan kawan , tapi berapa ramai kawan yang hadir dalam hidup kita boleh ngam dengan kita. yang boleh gelak ketawa , sedih , menagis bersama-sama. orang tua-tua selalu pesan , berkasih biar satu berkawan biar seribu. tapi kadang-kadang dalam seribu itu berapa yang ada dengan kita saat sedang sedih , menagis , hiba ? saat gembira kawan tak perlu dicari tapi kawan yang mencari kita. inilah dunia sekarang. sukar ditafsir semakin sukar untuk dihadapi.


"Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku, sahabt yang baik adalah yang seiring denganku & menjaga nama baikku ketika aku hidup / selepas mati, ku hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan kerana aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, aku semakin percaya diri, aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur dalam suka/duka, jika aku dapat aku ingin setia padanya"
iman shafie



::choki:: masih lagi mencari teman sejati , dan cuba untuk menjadi sahabat sejati


No comments:

Post a Comment