saya sayang dia !!

dia baru berusia 4 tahun. sudah bijak berkata-kata ! teramat pandai menyusun ayat. mulutnya sangat petah bila berbicara. itulah yang membuat SK selalu nak balik umah. rindu sangat dengan telatahnya. hilang segala tension , ilmu , kekusutan di kolej. baru ni SK balik umah , puas sangat dapat lepas rindu dengan si kecil nie.



bila balik semula ke kolej mula rasa sedih. teringat ayat dia waktu aku peluk cium sebelum naik kereta.

SK     : kakak(panggilan si kecil) , kakde nak balik toyah(sekolah) kakde dah.
LIA    : kakde pergi kejap je kan , jap lagi kakde balik kan.
SK     : yelah kakde pergi kejap je.
LIA    : ok  , kakak tunggu kakde kat bawah eyhh.
SK     : ok , sini peluk kakde.

tibe-tibe waktu aku dalam kereta , si kecik nie telepon.

LIA   : kakde mana ? penat kakak tunggu tau !
SK    : *sebak tros* kakde nk kena pergi toyah , nanti cikgu kakde marah.
LIA   : kakde nak balik bila ?
SK    : nanti kakde balik eyhh. kakak duduk umah jaga adek tau.
LIA   : ok , nanti kakde beli mainan untuk kakak eyh.
SK    : kakde beli banyak mainan untuk kakak nanti ok ?

lepas die letak telepon tros sebak hati aku , mengalir airmata aku. sesungguhnya aku terasa sangat bahagia akan kelahirannya di dunia ini.  ya allah , aku mohon berilah kesihatan yang baik untuk seluruh ahli keluarga. aku teramat sayang mereka.


::choki:: adik saya adalah kehidupan saya !

No comments:

Post a Comment