knape nama sikatkusut ?

aku baru saja direview oleh mirahussin , terasa malu pulak di review. dah lah blog ni tak cantik , entry pon mcam tak berapa nak menarik. yelah , entry dalam blog ni prefer pada life aku je. ape yang aku alami dalam liku-liku perjalanan seorang gadis berumur 21 tahun kan. acehhh ! gedik seyh. that why la title for this blog "my official life" something ape yang aku nak story mory kan. yang private tak dapat lah. secret always be secret rite ? after je mirahussin ni review aku dan tinggalkan link yang die dah review blog aku first aku nak ucap thank a lot. malu-malu aku bila die puji aku punye blog cantik. padahal aku baru je blaja utk jadi sorang blogger. aku nak citer lah sikit macamana terlibat dalam blog nie. 


~ aku start blogging since umur aku 18 tahun lagi , waktu tuh aku baru nak masuk lower 6.
~ first name blog aku "akukamupunye.blogspot.com" *now dah tak ada* 
~ aku close akaun blog lama atas sebab-sebab tertentu. 
~ bila dah sambung degree aku mula nak berjinak semula dalam berblogger ni , maybe sebab aku rasa puas bila menulis dari berkata-kata. 
~ mula lah dengan nama "chokichokigirl.blogspot.com". nie gara-gara aku gile makan choki2 masa semester 1 dulu. tuh yang letak nama tuh. 
~ aku break lagi , gara-gara kesilapan aku menukar layout. bayangkan dah ok sangat layout dlu aku pegi gatal tukar sebab aku nak warna pink. yelah aku ni gila warna pink so nak lah yang menepati taste aku kan. 
~ dapat lah nama sikatkusut.blogspot.com ni.


tulah die serba banyak tentang terselitnya aku dalam dunia blogger ni. nama sikatkusut ni pon aku dapt dari sorang member aku. selalu sangat orang tanye aku macamana nak dapatkan rambut yang cantik. lagipon kat kolej aku ade company gunting rambut. so student girls kat hostel especially yang pakai tudung selalu tanya pasal rambut pada aku. kebetulan pulak aku memang pakar dlam bidang rmbut ni so berkongsi lah cerita. *kadang2 rasa nk buat tutorial pasal rambut*. but the same time aku sangat suka rambut yang messy , serabut2 nie. tamak kan aku nie ? orang nak rambut yang lurus senang nk jaga tapi siyes aku suka rambut yang serabut. baru ada skill nk jaga. HAHAHA ! akhirnya terciptalah nama sikatkusut. penjagaan rambut bermula dari sikat.




::choki:: aku suka rambut kusut , jauhkan sikat dari aku.

No comments:

Post a Comment