bye 2010 welcome 2011

pejam celik dah tahun baru. sekejap je habis 2010. banyak sangat peristiwa dah berlaku tahun 2010 ni. lebih banyak pahit dari manis yang aku tempuhi. tapi rasanya semua uhh dah bagi aku pengalaman hidup yang sangat bermakna. betapa aku jatuh tahun ni. permulaan tahun 2010 yang sengalanya indah mulanya. bekerja sementara tunggu result stpm dulu indah sungguh. duit berkepuk-kepuk aku rasa. setiap kali keluar duit pasti akan bertambah semula. so tak pernah reti nak hargai duit ? shittt ! aku sangat bodoh ! tak pernah tahu erti sedih masa itu. hanya tahu bergelak ketawa sehingga tak reti mengalirkan airmata. semua itu hanya permulaan. bulan 4 telah merubah sengalanya. aku menjadi seorang yang berbeza dari sebelum ini. sejak itu hidup hanya bertemankan airmata. senyuman terukir namun kesedihan yang terlukis di jiwa. cehhhh* jiwang gila. hahaha. memang hidup akan ada pahit dan manis kan. so aku harap dengak kekecewaan yang aku terima 2010 nie semuanya akan berubah. aku tak minta untuk bahagia atau bergelak ketawa sehingga lupa pada airmata tapi aku cuma mahu tenang kembali. jalani hidup tanpa igauan. biarlah aku sendiri. tahun 2010 biarlah hanya tinggal kenangan. pahit manis yang berlaku 2010 biarlah jadi sejarah dalam hidup aku. yang lepas biarlah lepas. yang sekarang adalah kehidupan aku kini. so here i list what my ambition untuk this year :

1. nikon d3100. hehehe , tak habis-habis dengan nie. aku dah usha harga. RM 2198.00 dengan AF-S DX NIKKOR 18-55mm. good untuk new photografer. hehehe.

2. kurus + kurus + kurus. dpat macam JESSICA ALBA lagi best. hahahaha. :xp

3. saving money ! penting sangat. dapat cover untuk akan datang.

4. fokus dengan study. first semester aku dah terumbang ambing kot. so dont make a mistake again ! 4.00 in my hand. kalau kena repeat paper sem ni jangan dengar orang yang gelak-gelak kan aku. ignore je. dorang kan memang tak pernah jatuh. so lantak lah. aku yang jatuh ni kena bangun semule.

5. be more patient. kalau tak ada mood just be cool an relax. think positve.

6. buang jauh-jauh prasangka buruk about everything ok. chill darl !

7. become a better person. tak perlu ikut telunjuk orang. jadi lebih tegas !

8. lebih bersemangat dan kuat untuk hadapi apa pon.

9. kurangkan beli benda-benda tak berfaedah + jalan-jalan. duduk kat bilik je. huhuhuhu

10. forget everything yang buat hidup aku sengsara. airmata aku dia renang bahagia.



kalau tulis ni rasanya penuh page aku pasal azam je kan. hahahahahaha. aku tak nak terlaru berharap. aku cuma mahu hidup tenang tanpa gangguan. aku harap aku lebih kuat hadapi hidup dengan pelbagai karenah manusia. for those yang terase dengan aku. I'M SORRY. for my bestie frenz , thanks a lot sebab ade dengan aku selama air mata aku mengalir dan selama ketawa aku berdekah-dekah. most important aku kena sedar yang aku ni ialah student so harus jalani student life dengan more happy. 






::choki:: 2011 may allah bless me. amin. :)

No comments:

Post a Comment