menggelabah bila LELAKI....

menggelabah sungguh aku. hahaha. patutnye aku dah tidor skank , esok nak berjalan jauh. nak driva jauh. kang tertidor masa drive mampos kan. tapi otak ni tiba-tiba ligat pikir pasal lelaki. so aku nak jugak ngomel-ngomel kan kat sini. aku memang menggelabah bila LELAKI....


1. pakai baju melayu. WHY ?? hahaha.memang aku suke tengok.siyes doe lelaki sangat nampak macho bila pakai baju melayu.nampak jantan uhh.awwwrrrr.i like.!*selalo skodeng nie*hehe!lebih-lebih hari jumaat kan , ramai sungguh budak kolej aku pakai baju melayu. dah macam nak sambut raye.*padahal dorang teros solat jumaat lpas uhh*nasib baik lah class aku sebelom ni hari jumaat aku 1 class je.so dapat tundukkan pandangan mata dari melihat mereka-mereka yang tersangat-sangat melayu ni kan.acehhh3*


2. kulit putih.ada yang kate mat jambu lah.bukan jenis jiwa kental.sobbss3.tak apa aku tetap suka.bukan lah putih macam edward cullen uhh kan.putih-putih melayu je, nampak suci aku tengok.tapi tak perlu lah nak pakai pencuci muka clorox ke tak pon pakai air coke.uhh kes menghakis, hilang original dah.so tak pure dah lah.arghh.itu bukan lelaki dah.tapi yang hitam-hitam manis pon manis jugak.lebih-lebih yang senyum smpai nmpak gigi tersusun kan. sekali tengok i pusing balik tau!!


3. tangan dalam poket.aku tak maksodkan yang poket penuh ok!tapi yang cool bila berjalan.ada style lah.member aku pernah cakap lelaki macam uhh berlagak.tapi aku suke.nmpak dorang sangat3 cool.baru nama jantan kan!!


4. pendiam.baru ada cabaran bila nak kenal kan.susah nak bukak mulut suara dorang pon emas kan.hahaha!yelah sebab aku dah banyak cakap.so siapa pulak nak dengar kan.better dia mainkan peranan silent mode!*kejam aku*


5. no aksesori.yang paling penting.kau hensem macam mana aku pandang jatuh cinta tahap leleh smpai nak luruh jantung aku tengok ko lelaki tapi tiba-tiba kau pakai rantai.*maaf*out from my list.aku tak suka lelaki pakai rantai,kalau cincin aku no hal.tapi bukan rantai*macam perempuan*


6. no smoking.! yeahhh.cool memang cool bila lelaki smoke.dapat pulak yang pandai pegang puntung uhh pastu siap dengan muke nikmat gile hisap uhh.tapi TIDAK.!!asap rokok pon aku dah boleh kena asma.so tak mungkin boleh buat aku menggelabah.


7. kemeja.sah orang yang kerja-kerja pejabat kan, tapi tak juga lah. student pon pakai kemeja, pergi dating pon pakai kemeja.nampak smart kan.tapi nie lain lah, pakai kemeja pastu sinsing lengan smpai siku.muke pulak ada peluh menitik penat lah.pergghhhh!berdetar jantung i bila tengok, boleh meremang bulu roma tengoh.


8. parut itu perlu ada.buruk eyh bila ada parut?aku tak rasa buruk tapi terbukti kejantanan anda.hehehe.sah-sah lah lelaki ni ganas kan.so sebab uhh ada parut.tak kisah lah parut accident ke , pisau ke ape-ape lah. yang penting parut itu perlu ada.


9. kuat makan.kalau tak kuat makan payah lah.mulalah kedekut kan,pastu bila pompuan makan sikit risau sangat.risau gemok lah uhh.tak boleh buat awek gitu.arghhh!bangang seyh.bukan gurls uhh harap duit korang nak makan kan.kalau dah makan berkira apa lagi benda lain.shopping??lagi lah, simpan je tenaga shopping uhh buat benda lain kan.owhhh no!


10. driver yang hebat.tak perlu lah nak jadi pelumba kereta kan.pakai kereta mewah-mewah.aku pon tak suke.tapi penting kot hebat dalam pemanduan.bukan matrempit ok.walaupon aku ni minat tersempit-sempit i tak layan lah mat-mat sempit nieh.jiw kacau je lebih.demand ke?ala tipu lah pompuan tak nak lelaki berkereta.itu pasti lah.nak jumpa bapak mertua pon tak kan nak bawak motor kan?example kan. lelaki A pakai motor kawasaki. yang lelaki B pakai kereta kancil. mana lebih menyakinkan. kalo bapak aku sure lah kancil.walaupon kecil tapi atleast pinggang aku tak patah naik kan. hujan pon tak perlu nak bermanja dengan aku.


hah! kan menggelabah aku bila aku jumpa lelaki-lelaki sebegini.tapi ada ke?angan-anganku musnah di dunia sendiri.hehehe.*tak payah layan sangat*.bukan aku dapat pon kan.most important lah lelaki itu perlu berpegang pada prinsip hidupnya sendiri, bukan lah pendirian tak teguh. so iman lagi tak terjamin rasa. bukan lah yang hanya tahu menghentam wanita, bahkan mereka perlu tahu batas antara perempuan dan lelaki, perempuan itu tempatnya di mana.aku bukan baik sangat nak perolehi segala yang aku inginkan.cukuplah sekadar yang selayaknya dengan siapa aku.nie saje reka-reka angan-angan yang mengarot nie.tak ada kena mengena antara yang hidup or telah pergi.dah lah,aku perlu tidor.hujan di luar uhh tandanya aku mesti tidor.esok mahu menjadi superaktif+hyperaktif. huhu. chow n keoy tiow. choy !! heheheheh. :P






::choki:: sering dianggap demand terhadap lelaki. *musykil*

2 comments:

  1. hehe. ck pn ske tgk laki pki baju melayu. aw~tergoda i nyah. :D

    ReplyDelete